Fotoclub Rijswijk

Volgende bijeenkomst 2024:

vrijdag 5 april
Bespreken Fotowerk

Op zaterdag 18 februari 2023 stond de Architectuur-Clubtocht, naar de Zuid As in Amsterdam weer op het programma.
In november vorig jaar werd deze Clubtocht geannuleerd vanwege het slechte weer.
Zaterdag 18 februari jl. met de trein naar De ZuidAs in Amsterdam om de gebouwen “vast te leggen met de fotocamera”. Aan deze clubtocht namen 7 clubleden deel.

Aangekomen op De ZuidAs ging iedereen zijn gang en werden, met en zonder statief de diverse imposante bouwwerken op de foto gezet.
In de Breakfastclub werd een lunch genuttigd en ’s middags werden ook nog volop foto’s gemaakt. Kortom een fotogenieke dag met enthousiaste clubleden.
De resultaten van deze Architectuur-Clubtocht worden op 14 april 2023 besproken.

Van vrijdag 30 september 2022 tot en met zondag 2 oktober 2022 heeft het Fotoclubweekend 2022 van Fotoclub Rijswijk plaats gevonden.
Eindelijk na 2 jaar geen Clubweekend, i.v.m. de Corona-maatregelen, ging een groep van 14 enthousiaste clubleden weer op “foto-pad”.

Een hotel was geboekt in Kleve en we bezochten o.a. Fort Pannerden,  Het Afrika Museum, War Cemetry in Kleve, de Rijnbrug, Sonsbeek, Het Smalspoormuseum en Steenfabriek in Heteren, de Waalbrug, Nijmegen en Heusden.
Binnenkort kunt u fotoresultaten in de persoonlijke mappen van de leden vinden.
Dus kijk af en toe op onze website voor actueel fotomateriaal van onze leden.

Zaterdag 10 september 2022
Strandwalmarkt tijdens het Strandwalfestival

Fotoclub Rijswijk was, na afwezigheid i.v.m. de corona maatregelen,
weer aanwezig bij de Strandwalmarkt.
Onze kraam stond op Markt 1, op het gras tegenover kinderboerderij  “t Akkertje”
Met een groep enthousiaste vrijwilligers en enkele bestuursleden hebben we veel belangstellenden mogen begroeten bij onze kraam.
Naar aanleiding van onze deelname aan de Strandwalmarkt hebben we enkele geïnteresseerden in onze club uitgenodigd voor het bijwonen van een clubavond in onze clubruimte.

Op zaterdag 12 maart 2022 hebben enkele leden van Fotoclub Rijswijk, in het kader van NL. Doet, foto’s gemaakt van een bruidsmodeshow in Cardia Onderwatershof.

Op 6 maart 2022 - Internationale Vrouwendag

Tijdens Internationale Vrouwendag hebben enkele leden van Fotoclub Rijswijk portretfoto’s gemaakt van vrouwen in Wijkcentrum Stervoorde.
Onze fotografen hebben in samenwerking met Welzijn Rijswijk prachtige portretfoto’s gemaakt.

Clubtocht zaterdag 23 oktober 2021

Op zaterdag 23 oktober 2021 is Fotoclub Rijswijk weer eens “op pad geweest”.
Dit keer een clubtocht in onze regio naar Het Rijswijkse Bos.

Om 13.00 uur werd er verzameld bij “De Naald” en meldde zich 14 enthousiaste leden “met volle
bepakking en fototassen” om de herfstkleuren vast te leggen.

De groep verdeelde zich over kleinere groepjes en er werd druk gefotografeerd. De herfstkleuren waren prachtig en men vond ook diverse paddenstoelen om op “de gevoelige plaat” vast te leggen.

Om circa 15.00 uur werd deze gezellige fotomiddag afgesloten met een drankje bij “Paviljoen Te Werve”

Op zondag 23 januari 2022 de eerste Clubtocht van het nieuwe jaar.

10 leden hadden zich aangemeld voor het “uitwaaien op het strand van Scheveningen”
Er werd verzameld op de Visafslagweg, 9 leden waren present.
Gezamenlijk zijn we deze middag gestart met een wandeling door de Haven van Scheveningen.
In de haven werd al druk foto’s gemaakt en de wandeling gingvervolgens richting de Havenhoofden van Scheveningen.
Op de Havenhoofden probeerden de leden de vergezichten in de mist vast te leggen.
Het was leuk om elkaar weer eens in het echt te ontmoeten en samen foto’s te maken tijdens deze mistige en frisse middag.
De resultaten van deze dag en de vorige clubtocht(en) worden besproken op 4 februari 2022.

.